Küreselleşen pazardaki hertürlü ticari operasyonların uygulama güçlüklerine karşı B2B platformu, alıcı ve satıcı olan her iki tarafa da önemli faydalar sağlamakla beraber, bunların en önemlilerinden biri her zaman gerçek bilgi ile hareket edebilmektir.
Diğer faydaları özetle;
-
Müşteri talepleri daha hızlı değerlendirilir
-
Ürünler pazara daha hızlı sunulabilir
-
Bürokratik işlemler azalır
-
Stoklarınızın devir hızı artar
-
Müşteri memnuniyeti artar
-
Tedarikçilerin sizin planınıza uyumu artar
-
Satınalma maliyeti düşer
-
Sistem içi disiplin artar
B2B uygulaması ne kadar yaygın ?
Şu anda çok değil. Ancak bu sizi yanıltmasın, çünkü gün geçtikçe B2B uygulamaları kayda değer bir artış gösteriyor. Artış katlanarak gerçekleşiyor. Örneğin ABD’de 2000 yılında gerçekleşen B2B iş hacminin “406 milyar ABD Doları” 2004 yılına kadar 509 kat artarak “207 trilyon ABD Doları” noktasına ulaşacağı tahmin ediliyor (Forrester Research Inc).
B2B çalışma ortamının salgın hastalık gibi yayılacağını tahmin etmek güç değil, çünkü olay zincirleme reaksiyon halinde gelişiyor. Örneğin 300 tedarikçi ile çalışan ve yaptırım gücü olan bir şirket bu alanda bir adım attığı an arkasından 300 firmayı da sürüklüyor (yeni koşullara uyum sağlamayanlara ne olacağını tahmin edebilirsiniz).
Bir süre sonra ise, B2B ortamına geçen bu tedarikçiler çalıştıkları diğer şirketlerin (müşteri veya kendi tedarikçileri) kapısını çalmaya başlıyor. Bunun nedeni ise, iki farklı çalışma biçiminin uzun süre aynı şirket içinde izlenmesinin daha pahalı olacağıdır. Bu zincirleme reaksiyon bir kez başladı mı durdurmak veya direnmek mümkün değil, çünkü gerçekten de maliyet avantajı, sürat ve daha verimli bir çalışma ortamı sağlıyor; bu nedenle de bir moda veya gelip geçici bir akım değil.
B2B sizin şirketinizde kimin işi?
WEB sitenizin tasarımı, uygulanışı “bilgisayar bölümünüzün” veya “satış bölümünüzün” bir projesi olarak başlamış olabilir. Ancak durum artık değişmektedir.
WEB siteniz yeni ekonomide yeni bir iş yapma platformu olacaktır. Şirketinizin iş kararlarını kim veriyor ise bu projenin başında da “o” olmak zorundadır. Çünkü B2B amacı ile hazırlanacak web siteleri için teknolojik bilgiden çok “iş bilgisi” ve ticari sisteminiz ile güçlü bir entegre gerektirir. (özetle; E-Business kelimesinin “E” harfini atarsanız geriye sadece “iş” kalacaktır!).